Rejsekort: Metro Service svarer #rejsekort #metroservice

Jeg har skrevet til Metro Service, for at få en kommentar til at Metro selskabets kontrollører, som andre rejseselskabers kontrollører, giver passagererne ukorrekte oplysninger når de hævder at Rejsekort check ind skal foregå på en perron tilknyttet det enkelte rejseselskab.

Dette har jeg gjort på baggrund af at jeg har modtaget en mail fra en Metro tog-passager, der har oplevet en række lignende hændelser, hvor kontrollører har givet urigtige informationer, med besked om at det kan koste en bøde at tjekke ind på den ”forkerte” check ind-stander.

Metro Service svarer

Thomas Eiersted, som er Customer Service Relations Manager hos Metro Service, svarer at det er fuldstændig korrekt, at der ikke er krav om, at man ved check ind skal benytte en check ind stander fra en bestemt operatør.

Check ind foretaget på f.eks. på Nørreport st., skal accepteres, uanset om det er sket på en metro stander, en DSB S-togs stander eller en DSB Regionaltogs stander.

Thomas Eiersted fortsætter: ”Vi har fere gange informeret vort personale, både skriftligt og mundtlig om denne regel, og jeg er rigtig ked af at høre, hvis dette budskab af enkelte medarbejdere endnu ikke er forstået .”

På baggrund af min henvendelse, vil Metro Service, endnu engang, sende informationen ud til alle medarbejdere, og ved samme lejlighed overveje, om Metro Service kan benytte andre kanaler, for at sikre sig at informationen kommer ud til alle.

3 kommentarer til “Rejsekort: Metro Service svarer #rejsekort #metroservice”

  1. Kære Henrik Rasmussen
    Du udfører en udmærket gerning !!
    Fortsæt venligst !!
    Jeg er 77 år gammel og frygter fremtiden med et rejsekort.
    Jeg har læst “samtlige” beskrivelser af fænomenet og “frygter” det værste..
    Jeg sluttede mit virke som EDB chef i en kommune og mener jeg ved en del.
    Venligst. PCN

    1. Kære PCN.

      Min frygt går ikke så meget på kortet, der, efter min mening, er en udmærket opfindelse. Der for min frygt går, er mere det at man ikke kan bevise at man faktisk har gjort det korrekt og faktisk har tjekket ind. Som du sikkert har læst, var jeg flere gange ude for at have tjekket ind, men hvor der, af en eller anden grund, ikke blev registreret noget. Og det var selv om der blev afgivet afgivet den lyd der udtrykker korrekt indtjekning. Og når man så samtidig har med kontrollører, der ikke selv kender reglerne – her tænker jeg på at jeg fik en påtale for at jeg – korrekt – havde tjekket ind på en perron knyttet til en anden transporttype (S-tog / Fjerntog / Bus / Metro) end jeg benyttede.

      Rejsekortet benyttede jeg rigtig meget fordi jeg benyttede skiftende ruter, men da jeg nu oftest benytter en fast rute, har jeg skiftet til periodekort. Derfor kommer jeg ikke så meget ud for de problemer, jeg havde med Rejsekortet. Men jeg er stadig på vagt, når jeg benytter rejsekortet, og vil fortsat følge med i udviklingen.

      Tak for dit indlæg

      Med venlig hilsen
      Henrik Rasmussen

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.