Jeg har snart ikke tal på hvor mange gange jeg efterhånden har fået vrøvl med togførere og -revisorer, og i dag, 2. december 2013, i RE4253, skete det igen.
Denne gang blev togføreren så sur over at jeg refererede til min tidligere hostorie med Rejsekort, og at jeg fortalte hende at jeg gjorde det korrekt, at hun bogstaveligt talt råbte af mig at jeg ikke skulle lade det gå ud over hende for hun vidste det ikke. Og nej, hvis hun ikke havde fået det af vide fra egen ledelse, så kunne hun naturligvis ikke vide det, men derfor behøvede hun jo ikke at råbe af mig, bare fordi jeg fortælle hende det.
Efterskrift 06.12.2013 21:24:44
For at det ikke skal være løgn har jeg i går modtaget en mail fra Rejsekort, om den pågældende rejse, hvor i det fremgår:
Vi skriver til dig for at orientere dig om, at der ikke er checket korrekt ud på følgende rejse, der er påbegyndt:02-12-2013 17:17 Check ind: Nørreport st.Det betyder, at rejsen har kostet den forudbetaling, der blev trukket, da du checkede ind, og at du ikke har optjent rabat på den pågældende rejse.
Så det er åbenbart det man får ud af at gøre DSBs personale opmærksom på hvad de i forvejen er dem der bør vide. Jeg husker nemlig episoden tydelig episoden, og har gransket om jeg kunne være blevet forvirret over episoden og tjekket ind i stedet for at tjekke ud, men jeg gik direkte ud af toget og hen til terminalen, hvor jeg stemplede ud på den terminal der er nærmest toget på den pågældende station, hvilket altid har været en tjek-ud-terminal. Men jeg indrømmer at jeg nok ikke så efter om det nu også VAR en tjek-ud terminal; måske havde de skiftet den til en tjek-ind terminal så jeg i virkeligheden tjekkede ind igen på slut-stationen.
Nå, men jeg vil lade Rejsekort komme til gode, for jeg kan have lavet en fejl på grund af episoden med togføreren. Men jeg kontakter da lige Rejsekort for at høre om jeg faktisk havde tjekket ind på slutstationen.