I min føljeton af skiftende reprimander fra DSBs tog-kontrollører og berigtigelser fra hhv. DSBs info-personale og Rejsekorts info-personale, har jeg igen fået vrøvl fra DSBs tog-personale. Men nu har jeg fået klar besked.
Den 27. november 2013 tjekkede jeg ind på Nørreport station S-tog og kørte med S-tog til Københavns Hovedbanegård.
Inden jeg gik ned ad trappen ved S-tog, tjekkede jeg ind, for det var lettest, Jeg gik herefter over til fjerntog på Københavns Hovedbanegård, men i regionaltoget (RE4349) gjorde togføreren*) mig opmærksom på at jeg ikke havde tjekket ind. Dette var, som sædvanlig, forkert.
Det er fuldstændig ligegyldigt, hvilken terminal, kunden anvender
Direktøren for Rejsekort A/S, Bjørn Wahlsten, har, over for avisen Ingeniøren, beklaget at både Kundeservice og kontrollører i togene har givet forkert information. »Det er fuldstændigt ligegyldigt, om kunden anvender den ene eller den anden stander til ‘mellem-check ind’ på en station. Det er ikke kundens ansvar,« siger han til Information.
Se på side 2
Tilsyneladende kan det hænge sammen med, at der på første side i kontrollørens kontrol-terminal står, at kunden ikke er checket ind på eksempelvis metro, men hvis kontrolløren bladrer en side ekstra, kan man se, at kunden er checket korrekt ind.
Så hvis du kommer ud for en lignende situation, så bed kontrolløren om at se på en af de følgende sider på sin terminal. Det er dog uacceptabelt at det er kunderne, der skal lære personalet om hvad der er korrekt.
*) Togføreren kontrollerer bl.a. billetter. Det er ikke ham der sidder foran og kører toget; det er lokomotiv-føreren
Se også
One thought on “Rejsekort-direktør bekræfter: Vælg frit mellem standere til ’mellem-check ind’ @omdsb”