Dagens #Rejsekort indlæg: Du skal henvende dig … et andet sted #DSB

Som jeg fortalte i går, blev jeg, af DSB Billetkontor på Nørreport station, sendt til Københavns Hovedbanegård. Her skulle det være muligt at få lavet et nyt Rejsekort med det samme.

Men som jeg havde forventet, skulle heller ikke dette være let. Jeg kom forholdsvis hurtigt til, og den Rejsekort ekspedient jeg talte med, som tydeligvis vidste hvad han tale om, var meget venlig og virkelig serviceminded. Det er første gang i det lange forløb at jeg har oplevet god service.

Efter at have hørt min historie om mine Rejsekort-oplevelser, tjekkede han mit kort, som de også havde gjort på Nørreport station. Men heller ikke han fandt fejl på kortet. Han ville så forsøge at teste kortet på en anden medarbejders terminal, men den var ikke klar endnu. Han gik så ud til en af de Rejsekort-selvbetjeningsterminaler som kunderne kan benytte til at tjekke saldo, købe Rejsekort, tjekket ind og ud m.v. og testede kortet. Heller ikke den viste tegn på fejl på kortet. Han fortalte mig at disse selvbetjeningsterminaler ellers er meget pålidelige, så hvis den ikke viste fejl var det underligt at jeg havde de problemer jeg beskrev, men han viste på ingen måde tegn på at være af den opfattelse at jeg var utroværdig, og han tog mig meget seriøst.

På baggrund af min historie mente han dog alligevel at det nok var klogt at få skiftet kortet ud. Det ville dog tage en halv time, fordi spærring af kortet først skulle registreres hos Rejsekort (som ikke er DSB) før han kunne udstede et nyt.

Men på grund af den medarbejder-terminal, der endnu ikke var klar, kunne han ikke udstede et kort, da mit nuværende kort først skulle spærres. Så han opfordrede mig til at spærre det online. Jeg skulle så komme tilbage senere på dagen og spørge efter ham, sagde han.

Jeg tog derfor på arbejde, og i en pause kl. 10, spærrede jeg kortet online, og fik online svar at kortet nu var spærret.

Til eftermiddag, efter kl. 15:30, gik jeg til Københavns Hovedbanegård for at få et nyt kort. Efter at have stået i kø et kvarter, kom jeg hen til en Rejsekort medarbejder og spurgte efter ham jeg havde talt med i morges. Men han var gået kl. 2 så han har måske ikke ment at jeg skulle vente helt til efter kl. 15:30.

Nå, men ham jeg nu talte med, fik så også historien, men da han tjekkede kortet, var det alligevel ikke blevet spærret. Han ringede derfor til Rejsekort og fik det spærret, og umiddelbart efter lavede han et nyt, og det gik rimeligt stærkt.

Således udstyret med et nyt Rejsekort begik jeg mig ned på perronen,  tjekkede ind på fjerntogsperronen og tog et regionaltog mod Slagelse. Og der var ikke problemer med togførerens kontrol af kortet, men formentlig kun fordi jeg havde tjekket ind på “den rigtige” perron og ikke på en perron med en anden togtype. For det kan togførerne og togrevisorerne stadig ikke finde ud af.

Så lad os nu se hvad der sker fremover. Jeg er sikker på at få vrøvl igen næste gang jeg tjekker ind på “en forkert” perron – husk at der ikke er nogen “forkert perron”. Denne føljeton er ikke slut endnu. På et eller andet tidspunkt får jeg jo nok en uberettiget bøde for at jeg “ikke har tjekket korrekt ind”.

Fortsættes …

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.