Handelsbetingelser ved køb af en agurk

Tænk dig hvis du, hver gang de skulle købe noget i en forretning, skulle gennemløse og acceptere betingelserne for brug af butikken. Det ville jo være et helvede at handle.

I en Internet handel, også dem i Danmark, er det dog reglen, for de fleste Internet butikker, at dette er et krav.

Forbrugerorganisationerne anbefaler kraftigt at vi ikke bare klikker “Accepter”, men at vi faktisk gennemlæser (alt) hvad der står.

Jeg synes det giver god mening hvis du handler noget stort, som f.eks. et telefonabonnement. Dette er også tilfældet i en butik der handler med telefonabonnementer, hårde hvidevarer og lignende store ting.

Men selv ved Internet handler, hvor man køber dagligvarer og andre mindre ting, skal man gennemlæse og acceptere betingelserne for handlen. Det skal man godskelov ikke i en butik.

Men hvorfor er der denne forskel? Hvad skal det være godt for i en webbutik, når det nu ikke er nødvendigt i en fysisk butik?

Reklamer

Om Henrik Rasmussen

See https://about.me/hrasmussen.dk
Dette indlæg blev udgivet i Sprogbrug og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s