Forbrugerrådet inddraget i #Rejsekort sag

Jeg har nu skrevet til Forbrugerrådet i dag, for jeg mener at det er et retsligt problem at passagererne bliver truet med bøder fordi kontrollørerne (togførere, togbetjente, togrevisorer m.v.) ikke selv kan finde ud af hvordan systemet fungerer, og at man, reelt, ikke har en chance for at bevise at man rent faktisk har tjekket ind, hvis der opstår en fejl i systemet.

Som jeg fortalte tidligere var en togfører meget skråsikker på at jeg ikke havde tjekket ind, selv om jeg faktisk havde tjekket ind på både Nørreport og Københavns Hovedbanegård. Men det kunne jeg jo ikke bevise at jeg havde at jeg havde. Og selv om togføreren tjekkede mig ind i toget, var det ikke blevet registreret i Rejskorts system, fortalte en Rejskort Kundeservicemedarbejder samme aften.

Og det er et retsligt problem, som kan komme til at koste lovlydige passagerer uberettigede bøder.

Rejsekort DSB #fail

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.