Så var den gal igen. I min løbende føljeton om forkerte information, fra diverse togrevisorer og togførerer, er om at det ikke er tilladt at tjekke ind på én perron og så benytte en anden type tog, er jeg, på det seneste, blevet beskyldt for ikke at have tjekket ind, selv om jeg er meget omhyggelig med at tjekke ind både på Nørreport station, Københavns Hovedbanegård, og igen hvis jeg skifter på Høje Taastrup. Jeg er flere gange blevet truet med en bøde, men det er dog blevet frafaldet når jeg har fortalt om min historie med Rejsekortet.
I dag, i RE4345, blev togføreren ved med at påstå det, men det var lige ved den station hvor jeg skulle af, så det blev ikke til mere. Og jeg er efterhånden så træt af det, fordi jeg ved med sikkerhed at jeg tjekker ind og sikrer mig altid at det er den stander (Rejsekort terminal) hvor der står “Check ind”, og at terminalen siger den rigtige lyd og viser Ok i displayet.
Jeg har tidligere skrevet til Rejsekort, uden at få noget svar på min skriftlige henvendelse, så i dag ringede jeg til dem. Men det skulle vise sig heller ikke at være let.
- Jeg ringede til Rejsekort, og kom hurtigt igennem, uden at stå i kø. Kundeservice-medarbejderen kunne dog ikke høre hvad jeg sagde, så jeg lagde på.
- Jeg ringede op igen, 2 minutters ventetid, og fortalte om min historie. Rejsekort-medarbejderen forklarede dog at jeg ikke sådan kunne tjekke ind på S-togs perronen og benytte et regionaltog. Jeg forklarede hende at jeg flere gange havde fået bekræftet af DSB Twitter-team, @omDSB, at det er helt legalt at tjekke ind på en perron og benytte en anden type tog, og at Rejsekort direktøren også havde bekræftet at det var legalt. Først fortalte hun mig dog at det var forkert hvad Rejsekort direktøren havde sagt, men da jeg opponerede mod dette rettede hun det til at det var sådan kunderne oplever det. Jeg sagde dog til hende at det jo kan være ligegyldigt om kunderne oplever det sådan i forhold til om et er legalt eller ej. Det rettede hun så til at der er mange kunder der oplever det sådan. Hun ville så stilel mig om til en DSB Rejsekort-medarbejder, da hun sidder i Jylland, fortalte hun mig.
- Da jeg blev stillet om hørte jeg nogle bip som når man taster på telefonen, og så blev jeg smidt af.
- Jeg ringede op til Rejsekort igen, 3 minutters ventetid, og da jeg kom igennem og fik en Rejsekort-medarbejder, der sidder et andet sted i Jylland, bad jeg blive stillet om til DSB Rejsekort. Igen skete det samme, et bit, denne gang lød det “Du er sat på hold” hvor efter 2 bip og igen blev jeg smidt af.
- Atter ringede jeg til Rejsekort, men da jeg, efter 2 minutter, kom igennem, fortalte jeg om bip-lydene og at jeg bliver smidt af, så denne Rejsekort-medarbejder prøvede at få mig igennem på en anden måde. Det lykkedes.
- DSB Rejsekort-medarbejderen forsøgte også med den om at jeg ikke kunne tjekke ind på den ene perron og tage et andet tog, men da jeg forklarede om mine tidligere oplevelser og Rejsekort-direktørens udsagn, fortalte hun mig at det måtte være mit kort der er noget i vejen med. Jeg spurgte så hvor mange gange jeg havde tjekket ind i dag, og af det hun fortalte mig, var jeg kun blevet tjekket ind på Nørreport, selv om jeg faktisk havde tjekket ind på Københavns Hovedbanegård også. Og jeg havde også tjekket ud på slut-destinationen, men det var heller ikke registreret. Så hun har muligvis ret i at der er fejl på Rejsekortet.
Det lyder som om den seneste Rejsekort-medarbejder har ret, men det kan jeg ikke få tjekket før i morgen.
- Jeg ringede
One thought on “Rejsekortet er ved at drive mig til vanvid, med alle de (falske) beskyldninger om at jeg ikke har tjekket (korrekt- eller overhovedet) ind @omDSB #Rejsekort”